Alt er som det plejer – bare endnu bedre

Danmarks mindste pensionskasse bliver ved årsskiftet en del af et større pensionsfællesskab i PKA. PKA skal blandt andet løse de administrative opgaver, der hidtil har været omkostningsrige og ressourcetunge. Samarbejdet betyder også en forbedring af serviceniveauet, blandt andet med et tidsvarende it-system.

Hvad betyder det for dig?
Af de penge, du indsætter til din pensionsordning, går en mindre procentdel til administration.
Ved at indgå i et samarbejde med et pensionsselskab reduceres de udgifter markant. Det betyder, at flere af dine penge, som pensionskassen forvalter på dine vegne, i stedet investeres i fx grøn energi eller ejendomme – og at du i sidste ende får mere udbetalt, når du hæver din pension.

Christina Durinck formand for Farmakonomforeningen er mere end begejstret for det nye samarbejde: ”Vi er særdeles tilfredse med de løsninger, som vores pensionskasse har valgt for farmakonomerne. Med disse løsninger sikrer vi blandt andet en rådgivning, hvor vores medlemmer fx  ikke kun kan få en vurdering af sin egen pension, men også for den samlede husstand”, fortæller hun.

Forbedret IT-system
Et forbedret IT-system betyder at du får elektronisk adgang til din pensionskasse via hjemmesiden. Her kan du blandt andet få et indblik i, hvor meget du får udbetalt, når du trækker dig fra arbejdsmarkedet. Du og din ægtefælle kan ligeledes booke møder online med en rådgiver, hvis du/I eksempelvis har et ønske om at forbedre din pension for derved at sikre dig en endnu bedre økonomisk fremtid.

Fortsat selvstændighed
Pensionskassen for Farmakonomer fortsætter som selvstændig pensionskasse med egen bestyrelse, egen aktuar og med generalforsamlingen som højeste myndighed.

Se fælles pressemeddelelse fra Pensionskassen for Farmakonomer og PKA

Læs mere om PKA