Det egentlige forhandlingsforløb for overenskomsten på privat apotek starter efter årsskiftet 2025/2026.
Vi skal dog allerede nu forbedre os på, hvilke krav vi skal tage med til forhandlingsbordet, hvor vi sidder over for Danmarks Apotekerforening.
Forhandlingerne finder efter planen sted i februar og marts 2026.
Tidslinje
- 29. september – 14. november: Indsamling af krav
- 6. november + 11. november: Medlemsmøde online kl. 20 - 21
- 14. november: Frist for indsendelse af krav
- 11. december: Hovedbestyrelsesmøde i Farmakonomforeningen, hvor kravene udtages
- December/januar: Udveksling af krav mellem Farmakonomforeningen og Danmarks Apotekerforening
- Februar – marts: Forhandling af den nye overenskomst
- Marts/primo april: Forventet urafstemning
Indsamling af krav
I slutningen af september bliver der sendt en mail ud til alle medlemmer af Farmakonomforeningen, der er ansat på privat apotek. Mailen beskriver processen med at samle krav ind. Hvis du har en TR, så vil det være TR, der sørger for at samle kravene ind for dig og dine kollegaer på dit apotek. Hvis du ikke har en TR, så kan du selv sende dine ønsker og krav ind. Der er frist for at indsende dine ønsker til den nye overenskomst den 14. november. Kravene skal sendes ind på mailadressen overenskomst@farmakonom.dk.
Der vil blive afholdt et virtuelt medlemsmøde den 6. og den 11. november kl. 20 - 21. Her har du mulighed for at høre formand Ann-Maris Grønbæks tanker om overenskomstfornyelsen og fortælle, hvad du synes er vigtigt, at vi prioriterer i den nye overenskomst. Du kan tilmelde dig mødet efter sommerferien.