Initiativpuljen

Søg initiativpuljen og få økonomisk tilskud til dit lokale farmakonomarrangement

COLOURBOX48879305

Ansøg om økonomisk støtte et fagligt eller socialt initiativ, der skaber glæde hos dig og dine kolleger.

Gennem initiativpuljen kan du – som medlem af Farmakonomforeningen – søge om midler til et initiativ, som du synes, at du og dine kolleger har brug for.

Måske har I brug for:

  • ny faglig inspiration eller viden?
  • at hygge jer og grine sammen?

... eller noget helt tredje

Midlerne kan fx gå til et fagligt oplæg om alt fra smerter, vacciner eller astma til et mere socialt formål; fx tilskud til en teambulding aften eller et oplæg om trivsel.

Du kan maksimalt søge om 8.000 kroner i støtte fra Initiativpuljen til at gennemføre din idé. Det er nemt og hurtigt at søge puljen.

Så mange så muligt skal have del i puljens midler, søg derfor kun om de midler du skal bruge. Du kan godt søge om dækning af udgifter til flere dele af et initativ - fx honorar til flere oplægsholdere + let forplejning - men det er ikke sikkert at du får bevilget penge til det hele, men kun dele af initiativet

Ansøgningsfrister

Den 1. marts, den 1. juni, den 1. september og den 1. december.

  • Hvem kan søge?

    Alle medlemmer af Farmakonomforeningen kan søge initiativpuljen.

  • Hvordan søger jeg?

    Du udfylder ansøgningsskemaet, som du finder HER

  • Hvor mange skal have glæde af initiativet?

    Vi håber, at så mange medlemmer som muligt får glæde af initiativet, men der er ikke krav til et bestemt antal deltagende medlemmer, før man kan få støtte til et initiativ.

    Vi støtter dog ikke individuelle aktiviteter. Og det er kun medlemmer af Farmakonomforeningen, der må deltage i dit initiativ.

  • Hvornår får jeg svar på min ansøgning?

    Umiddelbart efter ansøgningsfristen vil alle ansøgningerne blive vurderet. Og du vil få svar på, om du kan få økonomisk støtte til dit initiativ.

    Bagefter vil du blive kontaktet af en fra sekretariatet, som vil hjælpe dig med at igangsætte dit initiativ.

    Vær opmærksom på, at selvom du får bevilliget økonomisk støtte til dit initiativ, så er det ikke sikkert at du får alt dækket.

  • Hvad er kravene til initiativet?

    Dit initiativ skal være et selvstændigt arrangement og det skal være relevant for alle Farmakonomforeningens medlemmer på din arbejdsplads eller i dit nærområde.

    Konkret beskrivelse af initiativ og budget

    For at søge midler til dit initiativ skal du lave en konkret beskrivelse af dit initiativ. I beskrivelsen skal det tydeligt fremgå:

    1. Hvilke aktiviteter du søger penge til
    2. Hvor mange penge du søger til de enkelte aktiviteter

    Puljen dækker ikke:

    • Middage på restaurant
    • Tilskud til fest
    • Netværksaktiviteter

    Logo

    Det skal fremgå tydeligt at initiativet er støttet af Farmakonomforeningen. Derfor skal vores logo fremgå af materialer, invitationer og andet i forbindelse med initiativet. Du finder logoet inder ”dokumenter du skal bruge til dit initiativ”.

    Evaluering

    Du og deltagerne skal evaluere dit initiativ, det gør I ved at besvare korte spørgeskemaer. Du kan læse mere under punktet ”dokumenter du skal bruge til dit initiativ”.

  • Må jeg søge igen?

    Der er ingen begrænsninger for, hvor ofte du må søge om midler fra initiativpuljen. Vi vil dog prioritere at alle arbejdspladser og nærområder får glæde af midlerne.

  • Hvad kan jeg søge penge til?

    Du kan søge penge til det, du vurdere vil være godt og relevant for medlemmerne på din arbejdsplads. Det kan både være et fagligt oplæg, teambuilding eller noget helt tredje.

    Puljen kan også dække simpel forplejning, fx en sandwich og en drikkevare til jeres arrangement – puljen dækker ikke middag på restaurant.

    Du skal selv lægge ud for dine udgifter

    Du eller din arbejdsplads skal selv lægge ud for de udgifter I har til initiativet. Når initiativet er gennemført, refunderer vi pengene.

    Mange virksomheder tilbyder betaling via faktura, og Farmakonomforeningen har mulighed for at betale din faktura med det samme, så du ikke behøves at lægge ud.

  • Dokumenter du skal bruge til dit initiativ

    Her finder du alle de ting du skal bruge, når du har fået bevilliget penge

    Logo

    Farmakonomforeningens logo skal du bruge til din reklame for initiativet. Fx logo og materialer.

    Evaluering:

    Både du og dine deltagere skal evaluere dit initiativ.

    Når du er færdig med at holde dit initiativ, skal du evaluere hvordan det er gået. Det gør du ved at udfylde spørgeskemaet her.

    Du finder linket til dit spørgeskema her.

    Deltagerne skal evaluere det initiativ, som de har deltaget i. Du får dem til at evaluere ved at svare på spørgeskemaet her.

    Afregningsskabelon:

    Når du har holdt dit initiativ, så skal du lave en afregning til os. Det gør du ved at udfylde regnskabsskabelonen og send os billeder af alle dine fakturaer, kvitteringer mm. 

Spørgsmål til initiativpuljen?

Tine Irming Blomhøj
Tine Irming Blomhøj

Konsulent - karriere og medlemsrelationer

Dir.tlf: 3318 9045

tib@farmakonom.dk

Mette Lisbeth Johansen
Mette Lisbeth Johansen

Chefkonsulent - Organisation og Medlemsrelationer

Dir.tlf: 2393 4388

mlj@farmakonom.dk


Emneord