Formandsskabet

I det daglige ligger den politiske styring hos formandskabet, der består af formanden og næstformanden. Formandskabet træffer beslutninger i samspil med hovedbestyrelsen.

Ann-Mari Grønbæk tiltrådte som formand den 19. november 2020. Før det var hun næstformand i Farmakonomforeningen, hvor hun tiltrådte 23. april 2017. Ann-Mari Grønbæk har arbejdet som farmakonom på privat apotek siden 2007.

Du finder pressebilleder af Ann-Mari Grønbæk her

Tina van der Klein tiltrådte som næstformand den 19. november 2020. Hun har været formand for den offentlige sektion i Farmakonomforeningen siden 2015 til den blev nedlagt i 2023, og formand for Kreds Hovedstaden siden dens oprettelse i 2023. Hun har været fagligt aktiv i både foreningens bestyrelser og som tillidsrepræsentant. Hun arbejder på Region Hovedstadens Apotek.

Valg af formand og næstformand

Formanden vælges ved urafstemning hvert fjerde år. Hovedbestyrelsen vælger næstformanden, der skal være medlem af bestyrelsen.

Kontakt til formandsskabet

Ann-Mari Grønbæk