Elever i Farmakonomforeningen

Som farmakonomelev kan du få indflydelse og et godt netværk i gennem Elevbestyrelsen.

Elevbestyrelsen arbejder sammen med resten af foreningen på at forbedre farmakonomelevernes vilkår på apotekerne. Og med den årlige elevweekend og det løbende arbejde i elevbestyrelsen er der også et stort socialt element.

Du kan regne med, at det er både spændende og alsidigt at være en del af elevbestyrelsen. Den beslutter i store træk selv, hvilke tiltag der er interessante i den givne bestyrelses periode. Der holdes fire årlige møder, hvor bestyrelsen samles og taler sammen.

Kontakt elevbestyrelsen

Ønsker du at høre mere om vores arbejde, kan bestyrelsen kontaktes via e-mail: elev@farmakonom.dk
Eller vores facebook side: Elever i Farmakonomforeningen

Fakta om elevbestyrelsen

• Hvad gør elevbestyrelsen for dig?

Som elev er dine vilkår på arbejdspladsen anderledes end dine færdiguddannede kollegers. Elevbestyrelsen følger med i elevernes generelle vilkår på apotekerne. Vi er i tæt kontakt med sekretariatet og kan hjælpe dig med at afklare, hvordan du får den bedste rådgivning, hvis du får problemer i løbet af din elevtid.

Bestyrelsen har også kontakt med Pharmakon. Vi hjælper hinanden med at gøre uddannelsen så god som mulig. Eksempelvis tager vi en drøftelse, hvis der opstår problemer i forbindelse med skoleopholdene. Og finder sammen frem til de mulige løsninger.

• Hvordan sammensættes elevbestyrelsen?

Elevbestyrelsen består af en elevformand og fem bestyrelsesmedlemmer fra hver region. Bestyrelsen vælger i fællesskab en næstformand, der træder til ved formandens fravær.

Vælges du ind i bestyrelsen varer det til næste generalforsamling. Du har mulighed for at blive genvalgt, blot du ikke er tredje års elev.

Elevbestyrelsen bliver valgt på elevsektionens generalforsamling - også kaldet elevweekenden.

• Elevweekenden

Elevtiden er ikke kun uddannelse og hårdt arbejde. Det er også socialt samvær og diskussioner om dit fag, din uddannelse og din fremtid.

Elevweekenden finder altid sted i første kvartal af det nye år, og er en mulighed for dig til at deltage i socialt samvær og diskussioner om dit fag.

Elevweekenden er for alle Farmakonomforeningens elevmedlemmer.

På elevweekenden er der både faglige indslag, mulighed for at møde elever fra alle årgange og hold og ikke mindst valg af elevbestyrelse.

Det er gratis at deltage i elevweekenden, og vi dækker din transport, hotelophold og forplejning. Der er dog studievenlig brugerbetaling i baren ved festen lørdag aften.

• Elevbestyrelsen - noget for dig?

Vil du gøre en forskel for alle farmakonomelever og din uddannelse? Så er elevbestyrelsen i Farmakonomforeningen stedet for dig. Elevbestyrelsen er omdrejningspunktet i Farmakonomforeningens aktiviteter for eleverne og din vej til indflydelse i Farmakonomforeningen.

Her er en pjece hvis du vil vide mere om, hvordan du kan være aktiv i elevbestyrelsen.

Aleksander Bergheim

Grenaa Apotek