Farmakonomforeningen søger en konsulent til Team Rådgivning og Forhandling – vil du med på holdet?

Farmakonomforeningens cirka 5.000 medlemmer arbejder til daglig i frontlinjen i sundhedsvæsenet. De er blandt andet ansat på privat apoteker, sygehusapoteker, i lægemiddelindustrien samt i stat og kommunerne. De har alle dét til fælles, at de er skarpe på medicinhåndtering og rådgivning om medicin.

I Farmakonomforeningens sekretariat er vi skarpe på alt det farmakonomerne oplever i deres arbejdsliv og på at rådgive alle de engagerede medlemmer om det. En af vores erfarne kollegaer har fået et nyt spændende job, og vi leder derfor efter en ny kollega, som skal understøtte og rådgive vores medlemmer, og som har lyst til at blive en del af et sekretariat, der ser det som sin vigtigste opgave at styrke farmakonomernes rolle og hjælpe dem på bedste vis.


Dine opgaver
Du bliver ansat i Afdelingen for rådgivning og forhandling, hvor vi med dig er 7 ansatte.
Opgaverne er mange i vores afdeling, og dine opgaver vil afhænge af dine kompetencer og interesser.

Din primære opgave vil være medlemsrådgivning og sagsbehandling telefonisk og via mail. Det er en opgave som alle konsulenter deltager i løsningen af. Det er derfor vigtigt, at du trives med den direkte kontakt med medlemmerne.

Dine opgaver vil blandt andet bestå af:

  • Rådgivning og forhandling af medlemmernes individuelle sager og give medlemmerne værdi
  • Forhandling af kollektive aftaler
  • Undervisning af vores tillidsrepræsentanter
  • Udviklingsarbejde på tværs af organisationen – enten som projektdeltager eller projektleder


Din profil

  • Du har erfaring med rådgivning og sagsbehandling – meget gerne fra en faglig organisation, arbejdsgiverorganisation eller lignende
  • Du finder motivation og tilfredshed i dialogen med vores medlemmer – både pr. telefon, på mail og ansigt til ansigt
  • Du har viden om overenskomst- og aftalesystemet og om grundlæggende arbejdsret
  • Du er fleksibel – ligesom vi er, har gå-på-mod og er klar til en varieret arbejdsdag, hvor vi deler viden og hjælper hinanden på tværs af afdelinger, arbejdsopgaver og kompetencer
  • Du er god til at lytte og spørge ind til medlemmernes situation, så du kan yde kompetent rådgivning og sparring, der er i øjenhøjde med vores medlemmer. Og du kan forhandle på vores medlemmers vegne med vores modparter
  • Du kan formidle din faglige viden på en letforståelig måde til farmakonomer – både mundtligt og skriftligt
  • Du er god til at arbejde i et team og bidrager til videndeling og samarbejde
  • Du kan arbejde selvstændigt og bidrager med godt humør i en travl hverdag


Hvad vi kan tilbyde dig?
I Farmakonomforeningens sekretariat er vi knap 20 dygtige, sjove, faglige, kompetente og alsidige medarbejdere med forskellige uddannelsesbaggrunde og kompetencer. Vores gode kaffemaskine er ofte ”centrum” for snakke med kollegaerne, hvor verdenssituationen vendes og nye idéer opstår. Vi er gode til at have det sjovt og sikre en god stemning – også på de travle dage.

Sekretariatet ligger på Ramsingsvej i Valby. Vi bor i nye kontorlokaler, har en god kantineordning og kan tilbyde attraktive og gode personalevilkår med stor fleksibilitet og mulighed for delvis hjemmearbejde, motion i arbejdstiden, en god pensionsordning, en sundheds- og tandforsikring mv. Stillingen er på fuld tid og din indplacering og løn vil afhænge af dine kompetencer samt erfaring og ske i henhold til vores interne overenskomst. Vi håber, at du vil med på holdet, og vi ser frem til at modtage din ansøgning!

Vores strategiske fokusområder er et bredere jobmarked, bedre og mere uddannelse til farmakonomer, at komme tættere på medlemmerne og at sikre gode og attraktive arbejdsforhold for farmakonomerne. Du kan læse mere om os og vores arbejde på www.farmakonom.dk


Kontakt og ansøgning
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef for rådgivning og forhandling Mette Guldberg på tlf. 61 34 29 48.

Din ansøgning skal være os i hænde senest 6. juni 2024 kl. 9.00.

Vi forventer at holde to samtalerunder den 12. juni og den 18. juni.

Tiltræden vil være august 2024 efter nærmere aftale.

Du skal sende din ansøgning og CV til mailadressen: job@farmakonom.dk.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Få rådgivning

Foreningen står klar til at hjælpe

Få sparring med en konsulent i Farmakonomforeningen. Kontakt os på tlf. 3312 0600 eller send en mail: ff@farmakonom.dk

Læs mere
Rådgivning