Er du blevet ansat i et af de offentlige vaccinationscentre, og har du ikke fået forhandlet løn, så skal du kontakte Farmakonomforeningens sekretariat.
Vi har fået en del henvendelser fra medlemmer, der bliver ansat i de regionale vaccinationscentre, og som oplever, at de ikke får forhandlet løn og ikke føler sig godt oplyst, om de vilkår de har i ansættelsen.
Løn ved nyansættelse
Som nyansat farmakonom i de regionale vaccinationscentre, har du ret til at få forhandlet din løn. Normalt er det din tillidsrepræsentant, der forhandler din løn. Men hvis du ikke har en tillidsrepræsentant, så er det Farmakonomforeningen, der forhandler din løn. Du skal derfor kontakte Farmakonomforeningens sekretariat, hvis du ikke har fået forhandlet din løn.
Arbejdstid og øvrige ansættelsesvilkår
Du skal ved ansættelsen oplyses om hvilke løn- og ansættelsesvilkår, der gælder for din ansættelse. Det skal fx stå i din ansættelseskontrakt, hvilke regler der gælder for din arbejdstid, hvor mange timer du er ansat til, og hvor det forventes, at du skal arbejde. Hvis ikke dine vilkår lever op til det, der følger af ansættelseskontrakten, skal du kontakte Farmakonomforeningen.
Farmakonomforeningens sekretariatet kan kontaktes mandag – fredag fra kl. 10-15 på telefon 3312 0600.