Guide til valg på Pharmakon
Tillidsrepræsentanten skal vælges af og blandt de farmakonomer, der er medlemmer af foreningen på din Pharmakon.
Som tillidsrepræsentant kommer du nemlig til at være medlemmernes repræsentant, så det er vigtigt, at alle medlemmer har haft indflydelse på, hvem deres tillidsrepræsentant er. Derfor skal I holde et valg.
Alle tillidsrepræsentanter er på valg, også selvom der har været afholdt valg i perioden. Valget gælder for en to-årig periode, og det er muligt at genopstille.
Valget skal være gennemført senest 30. oktober 2025.
Guide til at holde valg
-
Hvis I har en tillidsrepræsentant
1. Gør reklame for valget. Du kan finde en folder og en plakat om valget her.
2. På Min Side kan du som tillidsrepræsentant finde en liste over, hvem der er medlem af foreningen, på din arbejdsplads. Find den ved at klikke på Min forening og herefter Medlemsliste i menuen til venstre.
3. Valget holdes på et møde, hvor alle stemmeberettigede kan deltage.
4. På mødet skal de der ønsker at stille op som tillidsrepræsentant melde sig. Kandidater kan også have skrevet sig på en opstillingsliste på forhånd.
Du er meget velkommen til at kontakte sekretariatet, hvis du er i tvivl om, om du skal stille op som tillidsrepræsentant.
5. Så stemmer I. Valget skal være skriftligt og fortroligt. I skal derfor bruge stemmesedler. I kan finde stemmesedler i valgmaterialet.
Alle medlemmer af Farmakonomforeningen har stemmeret, også farmakonomelever og ledere. Farmakonomer, der ikke er medlem af Farmakonomforeningen, kan ikke stemme til valget.
Stemmerne tælles op og jeres nye tillidsrepræsentant offentliggøres.
6. Når I har valgt en tillidsrepræsentant, så skal valget meddeles til Farmakonomforeningen. Det gør I via denne her blanket. Det skal I gøre, uanset om der er tale om nyvalg eller genvalg.
Hvis Farmakonomforeningen ikke får en anmeldelse, er valget ikke registreret, og jeres tillidsrepræsentant vil ikke være beskyttet af de særlige TR-regler.
Ved stemmelighed mellem kandidaterne, skal der foretages ny afstemning. Er der igen stemmelighed, skal der trækkes lod.
Find alt det materiale I skal bruge til at holde TR-valg her
-
Hvis I IKKE har en tillidsrepræsentant
1. Når I endnu ikke har en tillidsrepræsentant, skal I starte med at undersøge, hvem der er medlem af Farmakonomforeningen. Det er nemlig kun medlemmer, der er stemmeberettigede. Foreningen må desværre ikke oplyse dette af GDPR-hensyn. I undersøger det ved at spørge hver enkelt kollega, om de er medlem.
2. Valget holdes på et møde, hvor alle stemmeberettigede kan deltage.
3. På mødet skal de der ønsker at stille op som tillidsrepræsentant melde sig. Kandidater kan også have skrevet sig på en opstillingsliste på forhånd.
Du er meget velkommen til at kontakte sekretariatet, hvis du er i tvivl om, om du skal stille op som tillidsrepræsentant.
4. Så stemmer I. Valget skal være skriftligt og fortroligt. I skal derfor bruge stemmesedler. I kan finde stemmesedler i valgmaterialet.
Stemmerne tælles op og jeres nye tillidsrepræsentant offentliggøres.
Alle medlemmer af Farmakonomforeningen har stemmeret, også farmakonomelever og ledere. Farmakonomer, der ikke er medlem af Farmakonomforeningen, kan ikke stemme til valget.
Stemmerne tælles op og jeres nye tillidsrepræsentant offentliggøres.
5. Når I har valgt en tillidsrepræsentant, så skal valget meddeles til Farmakonomforeningen. Det gør I via denne her blanket. Det skal I gøre, uanset om der er tale om nyvalg eller genvalg.
Hvis Farmakonomforeningen ikke får en anmeldelse, er valget ikke registreret, og jeres tillidsrepræsentant vil ikke være beskyttet af de særlige TR-regler.
Ved stemmelighed mellem kandidaterne, skal der foretages ny afstemning. Er der igen stemmelighed, skal der trækkes lod.
Find alt det materiale I skal bruge til at holde TR-valg her